Stelletje luxepaardjes dat we zijn! - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Tamara Zwaan - WaarBenJij.nu Stelletje luxepaardjes dat we zijn! - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Tamara Zwaan - WaarBenJij.nu

Stelletje luxepaardjes dat we zijn!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 September 2012 | Canada, St. Catharines

Deze week begon met een chill-zondag, eerst lekker geskypet met het thuisfront, en daarna zijn we hardlopend naar de Decew falls 5 km verderop gegaan. Daar hebben we een wandeling gemaakt over een hiking pad, heel mooi door het bos, en kwamen we onderaan de waterval uit waar we lekker gezwommen en in de zon gelegen hebben. Was echt supermooi daar! Het weer was ook super lekker, wat een luxe om dan lekker niks te hoeven doen behalve gewoon genieten. Toen we daarna weer teruggerend waren hebben we heel Canadees pancakes met syrup gemaakt haha, inburgering noemen ze dat!

Ook hebben we een trip naar New York geboekt!! We gaan 2-6 november, en we waren daar zo excited over dat we 3 high fives nodig hadden om raak te slaan haha. We gaan met de bus vanuit St. Catharines de grens over naar Buffalo, om vanaf daar naar New York te vliegen. We verblijven in een jeugdhostel in het centrum, SUUUPPEEEER VEEEEEL zin in!! Heel toevallig is de Marathon van New York op zondag 4 november, vet gaaf om daar bij te kijken! Ook hebben we tickets voor de musical Mary Poppins op Broadway geboekt, en het Vrijheidsbeeld gaat een week voor wij aankomen weer open voor bezoekers na een jaar dicht te zijn geweest voor bezoekers wegens renovatie. LUCKY LUCKY!

We hebben begin van de week een afspraak gehad met de coordinator van Brock International, om ons in te schrijven voor het University Membership Program, zodat we officieel op Brock ingeschreven staan en we hier dus als internationals onderzoek mogen doen. Zij heeft voor ons geregeld dat we studentenpasjes hebben, dat we in kunnen loggen op de schoolcomputers en het Brock-netwerk, dat we van de bibliotheek gebruik kunnen maken en dat we ons in kunnen schrijven voor het sportabonnement. Nu kunnen we dus eindelijk gebruik maken van de tennis- en squashfaciliteiten, de fitnessruimten, spinning, de gymzalen, het overdekte looppad, het zwembad ennnnn de sauna en whirlpool! HELL YEAH! Ook is er volgende week dinsdag een receptie voor alle internationals, waar Iris en ik voor uitgenodigd zijn, zodat we de andere leden van het UM program ook kunnen ontmoeten. Leuk!
Dinsdag hebben we de eerste pilottest gedaan om te bepalen of we verschillende luchtvochtigheidsgraden gaan gebruiken in onze echte metingen. Iris mocht voor alle meetapparatuur zorgen en ik was de proefpersoon. De klimaatkamer was ingesteld op 20 graden met een erg lage luchtvochtigheid (20%), en een uur lang fietsen op redelijk zwaar verzet (afwisselend 65-80% van wat je maximaal kunt trappen) is dan best zwaar! Ben heel blij dat ik geen 25 keer hoef te fietsen, zoals onze proefpersonen dat wel moeten. Woensdag hebben we de 2e pilottest gedaan, dit was precies dezelfde test als die van de dag ervoor (ook weer een uur fietsen in 20 graden) maar nu met 70% luchtvochtigheid. Nou echt JEMIG, ik dacht dat de test van dinsdag zwaar was, maar dit was echt uitputtend gewoon! Omdat de luchtvochtigheidsgraad zo hoog is ga je ontzettend zweten en kun je je eigen warmte niet meer kwijt, wat het extra zwaar maakt. Ik wilde het eigenlijk het hele uur lang opgeven, haha, mijn wilskracht is behoorlijk op de proef gesteld ;-) Maar ik heb het volgehouden, álles voor de wetenschap!
Na de hele dag in het lab hebben we ‘s middags ook meteen maar gebruik gemaakt van onze nieuwe sportpasjes. Lekker in het 50m bad baantjes gezwommen, waarna we de whirlpool en de sauna zijn ingedoken, heerlijk! De dag hebben we in stijl afgesloten met een warme chocomel van Tim Hortons, een van de populaire koffietentjes op de campus. Daarna moesten we nog naar huis, bij thuiskomst ben ik vrijwel direct gaan slapen haha, een hele dag sporten hakt er behoorlijk in!
We hebben trouwens ook een joggingbroek van Brock University gekocht. Ze hebben hier een grote campuswinkel met allerlei spullen van Brock, waaronder kleren en allerlei hebbedingen waarvan de drinkflesjes en thermoskannetjes voor koffie erg populair zijn. Maar wij hebben dus een joggingbroek waarop groot KINESIOLOGY staat. Aangezien dat ons vakgebied is (kinesiology = de leer van het bewegen), móesten we die gewoon hebben :) Ze zitten erg lekker!
Gisteren was een rustige dag voor ons, we hebben wat foutjes uit onze Matlab-programma’s gehaald en voor een vriend van Stephen Nederlandse rechtspapieren in het Engels vertaald. Of nou ja, het zijn 15 A4tjes met moeilijke rechtstermen dus het duurt nog wel even voor we daar klaar mee zijn… Maar goed, Stephen heeft zoveel voor ons gedaan dat we het graag doen!
‘s Middags hebben we een uur gesquasht samen, superleuk om te doen! Ben alleen die beweging niet gewend, heb vandaag echt spierpijn in mijnn rechterpols haha. Heeft Iris maar geluk met haar door tennis geharde pols ;)

Over 2 weken al komen mijn ouders naar Canada. Zij gaan met een camper 2 weken lang door Canada rondtrekken. Het eerste weekend dat ze hier zijn nemen ze ons mee naar Algonquin National Park, een supergroot natuurpark wat ontzettend mooi schijnt te zijn in deze tijd van het jaar omdat het Indian Summer is (als het herfst wordt verkleuren alle blaadjes van de Esdoorn (de maple leafs) naar rood, daar staat Canada om bekend en schijnt heel indrukwekkend te zijn!). Daar hebben we vet veel zin in. Verder hebben we een weekend Toronto geboekt, in het weekend dat m’n ouders weer vanaf Toronto naar huis vliegen zodat we hun uit kunnen zwaaien en dan Toronto kunnen verkennen en lekker kunnen stappen daar :) Schandalig dat we dus over zowel 2 als 4 als 6 weken een weekendje weg zijn. Nou ja we zijn hier tenslotte niet alleen om veel te leren maar ook om leuke dingen te zien! ;)
Vandaag nog de laatste stagedag van de week, en dan eind van de middag weer lekker trainen in het zwembad. Dit weekend willen we op de fiets (JA we hebben eindelijk fietsen gekregen!) naar de Niagara falls, ben heel erg benieuwd!
Kusje!

• 21 September 2012 - 15:01

Fertog:

jeej me so happy ;)

• 21 September 2012 - 15:21

Nathalie:

Wow supergaaf, al die trips..... en wij zitten maar weg te rotten op de vu ;) nee hoor grapje! veel plezier meiden en hoop dat die meeting volgende week leuk is! Liefs uit de bieb

• 21 September 2012 - 15:26

Anne :

Wauuuw! Klinkt allemaal weer goed :D

Dit is een stuk leuker om te lezen, dan mijn scriptie artikelen ;)
    Geniet van alles!!! Ik ga weer verder .. ;)

xxx

• 23 September 2012 - 15:57

Louise:

jemig tamaar! wat ben jij daar kei hard aan het genieten! ik ben mega jaloers op je (-;!
    je verslagen zijn erg leuk om te lezen. Ik mis je wel erg hoor, wil heel graag met je fietsen maarja nog even wachten. Ik denk trouwens dat ik die wachttijd hard nodig heb om zelf te trainen om jou bij te houden ;-P aangezien jij daar ook mega sportfaciliteiten hebt! Geniet ervan!

• 24 September 2012 - 15:34

Renske :

heee tamaar!!

klinkt supergoed! :) zo te horen hoeven jullie je voorlopig niet te vervelen daar!! Ik zou zeggen geniet idd lekker van je tijd daarzo.. alleen maar leren kun je ook nog doen als je terug bent ;) Het weer hier is zoals gewoonlijk weer eens niet om naar huis te schrijven!! Dus als ik jullie zo horr over buiten zwemmen en zonnen ben ik stikjaloers! :p Maar goed.. vermaak je nog ff lekker! en ik kan niet wachten op je volgende verslag :)

xxxxxxxx Renske

ps.. jullie verhalen zijn echt heeeeerlijk als je aan het sog'en bent! (a) hihi..