Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Tamara Zwaan - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Tamara Zwaan - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 Januari 2013 | Canada, St. Catharines

De laatste twee weken van ons grote Canada-avontuur zijn ingegaan! Een heel dubbel gevoel, aan de ene kant wil ik graag naar huis maar aan de andere kant heb ik het hier nog steeds onwijs naar m’n zin en wil ik nog lang niet weg!
De afgelopen weken hebben we vooral héél veel metingen gedaan. Gelukkig schieten we al lekker op, en als Pearl iZUMi niet met nog veel aanvullende eisen wat betreft testcondities komt, redden we het misschien zelfs wel om klaar te zijn met de metingen voor we weer naar huis gaan :-)
Ook hebben we een aantal weken terug een EHBO cursus gehad en gehaald, waardoor we nu gecertificeerd eerste hulp verlener zijn en ook mogen reanimeren. De cursus duurde maar 1,5 dag, wat mede zo was doordat de cursus speciaal voor mensen van onze en andere gezondheidsgerelateerde faculteiten was zodat de basis van het menselijk lichaam niet meer uitgelegd hoefde te worden. Maar toch weet ik niet zeker of ik me zeker genoeg voel om eerste hulp te verlenen als ik zie dat het nodig is!

Na nog meer metingen waren we de zaterdag voor Kerst dan toch écht aan het einde van onze meetperiode gekomen (na 25 werkdagen gemaakt te hebben in de afgelopen 27 dagen). Die zaterdagavond hadden we een Kerstdiner bij Stephen samen met alle mensen uit het lab. Iris en ik hadden van te voren al de hele middag in de keuken gestaan om kerstkoekjes in de vorm van rendieren te maken, en ‘Nederlandse’ appeltaarten voor het toetje te bakken. T was erg gezellig en Stephen had zelfs voor iedereen een kerstcadeautje gekocht, superlief! Ik kreeg een boek met supermooie foto’s van natuurgebieden in Canada, waarin onderscheid gemaakt was tussen de seizoenen. Die ga ik vast nog vaker doorbladeren! Na het Kerstdiner zijn we nog met een aantal mensen uit het lab naar de pub gegaan, en daarna hebben we nog een heuse Jenga- en Halli Galli-competitie opgestart waarbij iedereen erg fanatiek was haha. T was érg gezellig en t is dan ook vrij laat geworden…
Zondag gingen Iris en ik met de bus naar Toronto om haar ouders en broer van het vliegveld te halen (tevens de laatste keer dat we het vliegveld zouden zien voordat we zelf naar huis vliegen… aah!). Daarna zijn we met de huurauto naar het gehuurde huis in Niagara Falls gereden, wat aan de rivier lag en op ongeveer een half uurtje lopen van de watervallen. Het was echt een heel mooi en compleet uitgerust huis, iedereen had een eigen kamer en badkamer en t was echt van alle gemakken voorzien. In dit huis hebben we de Kerstdagen doorgebracht, waarbij we eerste kerstdag bijna de hele dag in de keuken hebben gestaan om de kalkoen voor te bereiden en te vullen. Gelukkig was ie erg goed gelukt en hebben we er nog 3 dagen van kunnen genieten, want wat is zo’n kalkoen groot! ;-) Ook heb ik superleuke cadeautjes van Iris en haar ouders gehad (Kerstcadeautje van mijn ouders kwam pas na kerst aan, terwijl die van Iris er toen al ruim een week was, dacht bijna dat ze me vergeten waren… Haha) Verder hebben we deze dagen gewoon gezellig gezeten, hebben we de falls een paar keer bezocht, zijn we nog even naar Amerika gewandeld om ons Amerikaanse visum in te leveren, hebben we weer een winery tour gedaan en hebben we mogen genieten van een heuse Canadese kerst-sneeuwstorm!
Donderdags zijn we richting Toronto gereden om daar een nachtje te slapen en zodat Iris’ ouders en broer Toronto konden verkennen en de CN tower konden bekijken. Daarna zijn we naar het oude centrum van Toronto gelopen om het Distillery District te bekijken, wat een heel sfeervol stukje stad is :) Helaas lag de sneeuw niet alleen op straat, maar ook in onze schoenen, we waren dus erg blij dat we tijdens het eten onze natte schoenen en sokken even uit konden doen om onze tenen op te warmen in handschoenen haha. Jammer genoeg moesten we daarna nog wel naar huis lopen… Eenmaal weer op de hotelkamer bleek dat Iris en ik elkaar toch wel ERG gemist hadden die paar dagen dat we apart geslapen hebben. We hadden elkaar ondertussen alweer zo veel te vertellen dat we zeker drie uur aan een stuk hebben zitten praten, dat wordt nog wat als ik straks weer in Opperdoes zit en Iris in Dordrecht… ik mis je nu al!

Na een heerlijk nachtje zijn we vervolgens verder afgereisd naar het skigebied ‘Blue Mountains’ . Bij aankomst bleek dat het een niet zo groot skigebied was, maar dat de sfeer wel erg gezellig was! Het dorpje onderaan de pistes had veel eetgelegenheden en winkeltjes en er was bijvoorbeeld ook mogelijkheid om met een huifkar met paarden een ritje door het dorpje te maken, superleuk. Ook het appartement was supermooi en ruim. Het enige nadeel aan dit skigebied was dat het nogal duur was… Daarom zijn Iris en ik maar 1 volle dag de piste op gegaan, waarbij we dan wel fanatiek voor 9 uur al met snowboard en al onder aan de lift stonden en pas na 9 uur ’s avonds er weer mee op hielden om te gaan aprës-skiën, want zanger Rinus stond al klaar met zijn live band! Die dag zijn we trouwens ook nog gevraagd om voor fotomodel te spelen haha. We zaten namelijk bovenaan de piste ons board vast te maken toen er een officiële fotografe van de Blue Mountains naar ons toe kwam of ze een paar foto’s van ons mocht maken omdat ze een mooie plek had gevonden met uitzicht op het meer (superraar trouwens om bovenaan de berg te staan en dan uit te kijken op het dorpje en daarachter een heel groot meer, in plaats van nog meer bergen) en wij zulke kleurrijke kleding aanhadden. Nou dat wilden we wel! Was best grappig om te doen en de foto’s kunnen gebruikt gaan worden op bijvoorbeeld de website van de Blue Mountains of in promotiemateriaal. In ieder geval hopen wij dat we zelf de foto’s mogen hebben! :) De rest van de dagen in de Blue Mountains hebben we doorgebracht met relaxen, beetje winkeltjes kijken, in de Starbucks zitten, beetje rondlopen, een sneeuwpop bouwen en gewoon lekker genieten. Ook met Oud&Nieuw waren we ook nog in de Blue Mountains, en zijn we met een vuurwerkshow op de piste het nieuwe jaar in gegaan. Iedereen thuis trouwens ook de allerbeste wensen voor 2013!

Al met al heb ik echt een superleuke ‘vakantie’ gehad en wil daarvoor Will, Ellen en Krijn hartstikke bedanken!!

Nu gaan we weer druk aan het werk in het lab voor de laatste metingen en gaan we hopelijk nog gewoon even keihard genieten hier voor de laatste twee weekjes :) Tot snel!

• 03 Januari 2013 - 22:53

Ellen, Will En Krijn:

Hoi Tamara, wij hebben ook een superleuke vakantie gehad en vonden het reuze gezellig dat je erbij was. Iris en jij zullen elkaar zeker missen, maar wij zullen je ook een beetje missen. Je was echt even onze 2e dochter! Vooral nog genieten van je laatste 2 weken! Groetjes en tot op Schiphol.