Volle dagen in het lab - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Tamara Zwaan - WaarBenJij.nu Volle dagen in het lab - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Tamara Zwaan - WaarBenJij.nu

Volle dagen in het lab

Blijf op de hoogte en volg Tamara

10 December 2012 | Canada, St. Catharines

We zijn lekker bezig hier! Waar we vorige week nog wat vertraging opliepen wat betreft het doen van metingen omdat een van de meetapparaten kapot ging en er uiteindelijk zelfs nieuwe software moest komen omdat het probleem niet opgelost kon worden, zijn we deze week keihard aan het testen. Omdat we nog veel metingen moeten doen en er steeds minder dagen nog in het verschiet liggen (nog ruim 5 weken!) doen we nu niet alleen doordeweeks metingen, maar ook in het weekend… Maar goed, alles voor de wetenschap! Gelukkig zijn we nu gewoon goed op gang, we doen elke dag 3 testen van 2 uur en dan daarna verwerken we alle data van die dag. Dus we maken behoorlijk lange dagen, maar omdat we elke ochtend al om half 8 beginnen zijn we toch redelijk op tijd klaar elke dag :-)
Vorige week zaterdag zijn we naar Niagara Falls geweest om sushi te eten en daarna naar het wereldkampioenschap Red Bull Crashes Ice te kijken. Tijdens dit evenement gaan ijshockeyers over een soort parcours met allemaal hobbels en steile stukken naar beneden, en wie als eerste beneden is wint. Het is echt ontzettend spectaculair om te zien, die ijshockeyers vliegen echt heel hard over de heuvels heen en er zijn er ook heel wat die flinke blessures oplopen, t is behoorlijk ruig ;) Maar wel vet om bij geweest te zijn! De sushi vooraf was overigens ook superlekker, we hebben ons ruim 2 uur vermaakt in het restaurant haha, all you can eat…
Ook hebben we dat weekend een ENORME hoeveelheid pepernoten gebakken, aangezien het bijna Sinterklaas was en we de mensen hier ook wel wilden laten kennismaken met de goede Sint (en we er zelf gewoon trek in hadden natuurlijk). Iedereen was onwijs enthousiast dat we wat voor ze gebakken hadden :) Opvallend was dat veel mensen toch evengoed op de hoogte zijn van ‘Sinterklaas’, grappig!
Maandag zijn we naar een kerstdiner geweest wat door het International Office van Brock was georganiseerd. De Kerst-sfeer zat er goed in, helaas viel het eten een beetje tegen… ;-) Woensdag zijn we weer naar Toonie Supper geweest, en verder doen we niet veel anders dan hele dagen meten en ’s avonds eten, sporten en vroeg te bed.
Afgelopen zaterdag hebben we samen met Yuki een Winery Tour gedaan, wat echt superleuk was! We werden met een auto opgehaald vanaf Brock en zijn toen naar Niagara on the Lake gereden om daar 4 verschillende wineries te bezoeken om wijn te proeven en een kijkje te nemen in het proces van wijn maken. Ook hebben we voor het eerst kennis gemaakt met Icewine, wat hier een specialiteit is. Superlekker!! Kortom, wij hebben ons goed vermaakt.
Voor de resterende anderhalve week, voor het Kerstvakantie is en Iris’ ouders en broer hier komen, gaan we lekker door met ons onderzoek. Komende donderdag en vrijdag hebben we een Eerste Hulp cursus, leuk en leerzaam dus :)
Liefs!

• 11 December 2012 - 13:38