Tóch gestart met ons kledingproject... - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Tamara Zwaan - WaarBenJij.nu Tóch gestart met ons kledingproject... - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Tamara Zwaan - WaarBenJij.nu

Tóch gestart met ons kledingproject...

Blijf op de hoogte en volg Tamara

23 November 2012 | Canada, St. Catharines

A lot of things are going on! Sinds we terug zijn uit New York hebben we weer een hoop gedaan. Zo zijn we weer naar Toonie Supper geweest (helaas lopend want ik had een lekke band), zijn we meerdere keren naar basketbalwedstrijden hier op campus geweest (superleuk!!) en ook naar een ijshockeywedstrijd, en hebben we posters gemaakt over typisch Nederlandse dingen voor een informatiemarkt tijdens de Internationale Educatieweek hier, waar helaas weinig mensen op af kwamen. Tijdens de Internationale Educatieweek zijn we ook bij twee kookdemonstraties geweest, een van Saudi-Arabië en een van Brazilië. Bij beide demonstraties kregen we allerlei informatie over het land en lieten ze typische gerechten zien die we natuurlijk ook mochten proeven ;) De studenten uit Saudi-Arabië hadden verschillende gerechten met rijst, kip en kaas gemaakt, terwijl de Brazilianen allerlei zoete hapjes hadden gemaakt, echt superlekker!
Verder zijn we naar Lightning of the Trees geweest in Thorold, wat superleuk was. Er was een kinderkoortje wat kerstliedjes zong, de Kerstman liep rond, er werd warme chocomel en kerstkoekjes uitgedeeld en natuurlijk werden de lampjes in de grote kerstboom aangedaan :) Alles is hier al helemaal in kerstsfeer, heel veel kerstreclame’s op tv, veel huizen zijn al verlicht, etc., daar krijg je echt zin in Kerst van!! Iris haar ouders en broer komen hier met Kerst, wat we in Niagara falls gaan vieren, dus dat wordt superleuk! :)
Afgelopen zondag zijn we naar een NBA game in Toronto geweest, dat was echt awesome! Het was vanuit het International Office van Brock georganiseerd, en dus gingen we vanaf school met de bus (zo'n oude gele schoolbus, vet cool) naar Toronto voor de wedstrijd Toronto Raptors tegen Orlando Magic. Het was echt een gigantisch stadion, overal lichtbanners met reclame, ze hadden een dance crew, een mascotte en overal camera’s en alles. Was ook een spannende wedstrijd, die mannen zijn goed! We kunnen echt wel zeggen dat we een nieuwe verslaving erbij hebben hoor, basketbal is leuk! Na deze superdag zijn we bij de Thai in St. Catharines uit eten geweest, hmmm <3
Verder hebben we de afgelopen tijd hard aan het project gewerkt waar we het artikel voor gaan schrijven. Er zijn heel wat moeilijke punten waar we tegenaan lopen, vooral omdat de data niet heel goed gedocumenteerd is en we zelf niet bij de metingen aanwezig zijn geweest waardoor we dus niet precies weten hoe ze alles gedaan hebben. Maar het stimuleert ons wel om goed na te denken dus we leren er veel van :)

Maar het belangrijkste nieuws is dat het Pearl iZUMi project toch door gaat!! Zo raar en verrassend, opeens kwamen er 2 hele grote dozen kleding binnen waar niemand iets van wist. De proefpersonen krijgen echt ongelooflijk veel kleding (4 jasjes, 3 broeken, 5 paar handschoenen enzovoorts, jaloers! :p), dat was supergrappig om te zien toen we de kleding aan het uitpakken waren, dan zijn het net kleine jongetjes met hun kerstcadeautjes haha. Wel heel vet dat het project nu toch doorgaat! T wordt wel keihard bikkelen om 2 projecten tegelijk te doen maar we leren er veel van en het houdt ons lekker bezig ;) En je kan het toch allemaal maar extra aan je cv toevoegen… Dus we zijn afgelopen week ook bezig geweest met pilots, dingen voorbereiden, apparatuur in orde krijgen, en zoals altijd gaat wel weer alles mis, en werkt de apparatuur niet goed, en moet er toch nog meer aangepast dan van te voren gedacht... maar we doen ons best! We missen nog wel een paar kleding stukken en dergelijk, maar we moeten opschieten anders zijn we niet op tijd klaar voor wij weer terug naar Nederland gaan haha. Daarom zijn we gisteren toch met de eerste tests gestart, waarbij uiteraard van alles mis ging…(en bevroren handen en voeten, testen in -5 graden is koud!)

Kortom: we hebben hier nog steeds genoeg te doen! We maken lange dagen in het lab, en daarnaast doen we zoveel leuke dingen :) Vanavond gaan we weer naar een basketbal game op campus, 3 december hebben we ons eerste kerstdiner al (!) en we zijn van plan om een hele berg pepernoten te gaan bakken om hier aan iedereen uit te delen haha. Maar toch zijn we stiekem ook al wel een beetje aan het aftellen hoor, nog maar 8 weken hier! Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant is het toch ook wel heel fijn om straks weer thuis te zijn… Maar voorlopig gaan we gewoon nog volop genieten van onze tijd hier!!!
Liefs!

PS: Onze slaapkamer begint steeds gezelliger te worden met alle post die we uit Nederland krijgen... t is toch elke keer weer een klein geluksmomentje als we wat in de brievenbus vinden bij thuiskomst!! ;)