Toronto! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Tamara Zwaan - WaarBenJij.nu Toronto! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Tamara Zwaan - WaarBenJij.nu

Toronto!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

23 Oktober 2012 | Canada, Toronto

Zoals in m’n vorige verslag al stond, hebben we ons deze week vooral bezig gehouden met het verwerken van data van Geoff’s onderzoek, en zijn we bij de PhD seminar geweest waarbij Bart een presentatie hield over wat voor onderzoek hij zoal doet en gedaan heeft, en hoe het promotiesysteem in Belgie in elkaar zit, erg interessant! Donderdagavond zijn we naar Isaac’s Bar geweest voor een Tight&Bright party, nadat we eigenlijk met ‘munt’ hadden getosst dat we niet gingen omdat het opeens keihard regende… Maar we stonden er toch al helemaal klaar voor, dus ja: regenjas aan en gaan, bikkels! Was heel gezellig, maar best wel rustig eigenlijk, vooral omdat we het heel druk hadden verwacht omdat Geoff zei dat het donderdags altijd zo druk was... Nou ja wij vermaken ons prima met z’n tweetjes hoor! (Want hoe breder je glimlach, hoe leuker je het hebt ;) )

Vrijdag toch weer vroeg uit de veren, want: Toronto! Om 9 uur zijn we op de bus gestapt om rond 13 uur op het vliegveld aan te komen om papa en mama uit te zwaaien. We hebben gezellig koffie zitten drinken en helemaal bijgepraat over wat ze de afgelopen 2 weken allemaal beleefd hadden. Zo gek om op het vliegveld te zijn zonder zelf te vliegen, dan dringt het pas echt door dat we hier nu echt wonen en na het uitzwaaien gewoon weer naar ‘huis’ gaan :p Maar één voordeel, m'n ouders hadden hun Canadese geld toch niet meer nodig nadat we m'n moeder er van hadden overtuigd dat ze best wel even nog wat souvenirtjes kon kopen, dus hebben ze onze pub-pot gespekt, zo lief!! <3
Toen ze dan toch echt, écht door de douane heen waren (Doe-Hoei!), zijn we richting het hostel gegaan om in te checken en zijn we naar Pizza Pasta Vino gegaan (klinkt goed, eh?) om ons te goed te doen aan Italiaans eten, wijn, toetjes <3 en wederzijds sjanzen met de ober. Daarna hebben we een ‘Haunted Walk’ gedaan, een wandeltocht door oud-Toronto waarbij een gids wat vertelde over de geschiedenis en vooral over oude mythen die over bepaalde gebouwen de ronde doen. Als je een historische wandeltocht verwacht had was het heel leuk geweest, en het was ook heus interessant, maar we hadden toch echt iets spannenders/interactievers verwacht dus het viel wel een beetje tegen ja :p Dat verdriet hebben we vervolgens maar weggedronken in The 3 Brewers, een superleuke pub in het centrum van Toronto, waar ze naast hele lekkere biercocktails ook enorme tonnen met doppinda’s hadden staan waar iedereen zakjes pinda’s kon scheppen, goed initiatief! ;)

Na een kort, onrustig nachtje hebben we heel Amerikaans bij de Tim Hortons ontbeten met bagels. Daarna zijn we richting de CN (Canadian National) Tower gelopen, dé toeristische attractie van Toronto. Dit is een 553 meter hoge zendmast, die tot 13 september 2007 het hoogst vrijstaande bouwwerk ter wereld was. Wij zijn tot op 350 meter hoogte geweest, van waar je vet ver kon kijken omdat het een mooi heldere dag was, en waar je ook recht naar beneden kon kijken door een glazen vloer (lekker stampen, duh). Als je dan over Toronto uitkijkt wordt wel duidelijk dat dit inderdaad de grootste stad van Canada is, met zo’n 2,5 miljoen inwoners.
Daarna zijn we langs het nabijgelegen Rogers Centre gelopen, wat het thuisstadion is van de Toronto Blue Jays, de plaatselijke honkbalclub. In de giftshop daar hebben ze echt álles, van kleding tot allerlei souvenirs, tot zelfs toetsenborden etc. Ze verkopen ook gebruikte honken, voor 1600 dollar (wat aanleiding was tot de beste grap die ik in tijden gemaakt heb over het stelen van een honk, haha). De rest van de middag hebben we doorgebracht in Chinatown, toeristenwinkeltjes en het Eaton Centre, een enorm winkelcentrum.
Daarna zijn we naar Medieval Times geweest, zo leuk! Het was een dinershow in middeleeuwse sferen, je zat in een soort van arena waar in het midden knechten en ridders op paarden duels aan het uitvoeren waren voor de koning en de prinses :p T was echt superleuk aangekleed, waarbij elk deel van het publiek ook tot een bepaald deel van het koninkrijk behoorde en een 'eigen' ridder had die we dan moesten toejuichen enzo, terwijl we de tegenstanders af moesten kraken. Ondertussen kregen we ‘middeleeuws’ eten (kippenpoten, ribs) wat je dan met je handen op moest eten haha, echt heel leuk!
De dag hebben we afgesloten met cocktails in het Hard Rock Café :) Torontonaren zijn trouwens niet echt zulke partygangers, of wij waren op de verkeerde plekken, maar zelfs op zaterdagavond wat het relatief rustig in de stad, vergeleken met bijvoorbeeld Amsterdam. De stad zelf is ook best sfeerloos, geen gezellige pleinen ofzo, maar dat komt ook doordat het een betrekkelijk nieuwe stad is.

Zondagmorgen hebben we relax in het hostel ontbeten en daarna zijn we de stad in gelopen om door het Eaton Centre te slenteren en een beetje te shoppen enzo. Het was weer supermooi weer, dus tussen de middag lekker buiten lunchen en in het zonnetje zitten :) Daarna door naar de bios, voor Pitch Perfect, een ontzettend simpele film maar wel heel grappig en feel-good. Daarna was het toch echt weer tijd om in de bus te stappen om na een heerlijk weekendje er tussen uit en ontspannende dingen te doen weer op het dagelijks leven te richten, ondanks dat we nog steeds de Pearl Izumi kleding niet ontvangen hebben…. Nou ja, dan hebben we wat extra tijd om weer bij te slapen want hele korte nachten op kartonnen bedjes doen je nachtrust geen goed haha. Maar het was wel een topweekend!! (En daarbij hebben we geen recht tot klagen want we hebben vrijdagavond erg ons best moeten doen om een jongen in de pub er van te overtuigen dat hostels écht niet zo erg zijn als het klinkt.. :p).

Straks gaan we naar downtown St. Catharines om met onze labmates te lunchen bij de Sushibar, gezellig!

Xx!

• 27 Oktober 2012 - 09:09

R.Sanne:

Medieval times klinkt zoo leeeeuk! Echt cool haha. Boo him, gnegne >:-) kus voor mn zus!